Tuesday 26 April 2011

rumah idaman

Assalam, haiii....

apartment

teres

arini aku rasa gembira sgt bile dgr berita yg ramai kwn2 aku dah memiliki rumah idaman dorg sendiri...seronoknyeee kan..dan persoalannya bila la aku akan dpt memiliki rumah idaman sendiri...2-3 tahun ni harga hartanah mmg melambung tinggi..bagi yg suka melabur boleh la beli aset n buat pelaburan atas aset tu mcm sewa kan rumah/tanah @ sebagainye..namun bg yg x berkemampuan mcm aku ni (sian kan eheheh)..harap berdoa dan berusaha lebih keras agar dpt memiliki rumah sendiri...tp zaman sekarang ni dh x jumpe dh harga rumah yg murah dan bsesuaian dgn aku (almklumla keje kat KL kan) e2 la mslh org2 kat KL ni...klu de rumah murah pun nun jauh dr KL ssh la nk g keje kan..yela klu x keje mane la pulak nk cekau byr rumah tu ehehe...ape rumah idaman aku?antara teres @ apartment...teres ok gak sng kn rumah bawah tp klu bertingkat aku x suke sbb nye klu nk ke bilik kene nek turun tangga, klu sakit/dh tua t camne?dah ssh nk bergerak kan tp yg best nye x pyh nk pk utk byr mantenen fees cuma byr cukai pintu (2 x setahun je)..klu apartment ok gak sbb nye kebanyakan apartment ade sistem keselamatan tersendiri kan tp pening ckit la nk byr mantenen fees setiap bulan (lebanyakannya mengikut kadar 1 kaki persegi)..doa kan la utk aku dpt memiliki rumah sendiri ye... tQ lalink ;)


No comments:

Post a Comment