Monday 13 February 2012

kenangan Karnival Cinta Masjid

Assalammualaikum... :)

Haaa Tengah buat apa tu? Meh baca entry aku yang baru di update ni... :)
modal entry kali ini nak cerita pasal kenangan masa pergi Karnival Cinta Masjid
Motif utama pergi sana sebenarnya nak tengok Ustaz Don secara dekat sebabnya aku suka sangat tengok program TV Alhijrah 30minit bersama Ustaz Don, ini semua gara-gara mak dan adik beradik aku yang asyik sangat cerita pasal program Tv tu..sampai la satu hari aku pun cuba tengok program tu akhirnya sampai la ni la sangkut tengok program tu...

Dan disebabkan kerap tengok program tu, secara tak langsung anak aku pun dah mula kenal Ustaz Don...
Sampai je dekat Karnival Cinta Masjid tu kan fD (my daughter) ternamapk poster Ustaz Don...terus dia menjerit-jerit panggil nama Ustaz Don "ma.. mama...mama...taz Don ma...taz Don"

Masa pergi Karnival tu tengahari, program rakaman Ustaz Don pula dekat pukul  3 petang sebab sebelum tu ada perasmian Karnival Cinta Masjid..Sampai je waktu yang ditunggu-tunggu...ramai benar la peminta Ustaz Don rupanya...fD pun asyik tanya je "mama ne taz Don..ne taz don...mia nak salam taz Don" berulang kali dia tanya benda yang sama...tunggu la jugak dalam 15minit baru Ustaz Don keluar



Tempat yang aku duduk masa tu kan tempat untuk laluan Ustaz Don..bila Ustaz Don keluar je aku pun tunjuk dekat fD...terus fD ternganga..terpegun tengok Ustaz tu..lepas tu bila Ustaz Don nak melintasi aku kan aku panggil la "Ustaz, anak saya nak salam ustaz" tapi masalahnya damia terkaku tangan pun dia tak hulur...akhirnya Ustaz Don pun mengusap kepala fD

Punya la suka aku & fD (tetiba mama dia yang lebih suka) huhuhuhu
Tapi yang sedihnya masa nak balik fD asyik cakap "mia nak salam taz Don...mama mia nak salam taz Don"
maaf lah sayang mama tak berkesempatan nak tunaikan hajat sayang sebab masa tu dah start rakaman...



bila fD nampak je Ustaz Don dekat TV terus die tunjuk aksi ustaz don usap kepala dia...
pernah juga aku cakap dgn fD.."nanti besar jadi macam ustaz Don ye" moga-moga doa ku diperkenankan amiiinnnn :)

No comments:

Post a Comment