Thursday 4 August 2011

kuno handphone ~ new handphone, korang ada?

Assalammualaikum... :)




korang ingat lg x..dh berapa byk jenis handphone(hp) yg korg dh guna?? Sejak bila korg gunakan handphone...?1st time aku guna handphone ms Tingkatan 3-5 gtu (e2 pun kaut ayah punya) almaklumla ms tu zaman2 org x de pakai handphone sgt...




ni la 1st hp 
design ala2 hp ni..tp hp tu jenama TIMECELL

masa zaman tu kan mcm rs jakun sgt dpt kol & sms guna hp ni...guna prepaid TIMECELL nombor awal talian 017 (mana eh company tu skrg)????? Dolu klu nk kuar dgn member soh dorg kol nombor ni..ayah pun x de bwk mana..tgl umah je..jd telefon umah pulok..hohoho




2nd hp
ni nmpk bergaya ckit - sony ericson

x igt byk sgt psl hp ni...yg igt hp tu warna hitam... dpt hp ni dr member adik die yg jual...biasa la klu sony ericson setting dlm die len ckit kan...



3rd hp
ni nmpk sporty ckit

tp hp aku dulu warna biru laut...aku suka + syg sgt dgn hp ni...best guna hp ni..sbb cover die tu getah so xde mslh klu jatuh2 ni...yg sadis nye hp ni kene curi dgn duit2 aku die kebas igt lg terjd dkt dataran maybank, bangsar (kat surau lak tu) ;(




4th hp - flip hp
hp ni nmpk feminin sgt..i like

lepas 3rd hp kene curi so aku pun beli hp sony ericson ni..tp warna pink...hp ni lak x BF rosakkan..x smpi 1-2 thn aku guna..benggangggggg je ms tu tp ms tu die ganti dgn hp yg br...nsib bek (selamat poket den)




5th hp
sony ericson again & again....

Lepas x BF dh rosakkan hp aku tu die ganti dgn hp ni tp warna merah la...pastu x lama tu aku bg ayah guna ;)





6th hp
slide up

Tukar hp lg....nk try design len lak la ms tu...hp ni ok tp cpt rosak la..sbb die slide up kan (dolu ms bcinta dgn hubby - syik sms je..buka tutup..buka tutup) sbb tu cpt rosak hahahaha





ni la hp terkini hp yg mengikut peredaran ms...dah dkt 2 thn guna hp ni....rs cam dh bosan lak dgn hp ni...tp bilakah nk beli hp len ni????? huhuhuhu

Antara byk2 hp yg dolu ni yg ada kat aku hanya lah hp aku yg keenam tu.....yg len sume hancur (d jadikan mainan ank sedara) & 2 hp kene curi......syg je kan :(

Tp kan setiap hp yg aku gunakan meninggalkan kenangan yang tersendiri & xkan aku lupakan....hurmm x sgka lak aku dh guna hp sebanyak ni...ke korg lg byk???ce cite ce cite.... ;)





gambar2 ni semua nye aku search dkt google...harap maklum 







No comments:

Post a Comment